Sunday, February 9, 2014

Danish Missionaries in Kumasi - Danske missionærer i Kumasi

Last week as I was in Kumasi I had a rare honor. I got to visit a danish missionary couple in their beautiful home. Maybe you read my first blog about missionaries, if so you will know it is for me always a pleasure to meet these hardworking brothers and sisters.

You might recognize the name of the missionaries I meet in Kumasi, Michael and Camilla Henborg, because brother Henborg told about his battle with dyslexia in the February 2009 issue of Awake! Before reading this article I did not know that br. Henborg had this problem, but I remember I found the article very touching. I myself have a slight tendency to dyslexia, so I have some idea how hard a worker he is learning all these languages.

I remember meeting br. Henborg in Denmark at a MTS information meeting in 1997. Back then it was possible for married couples to apply for the Bible School Gilead to be trained missionaries, but there was many applicants and only few where admitted. Telling us young people about the Ministerial Training School he joked: "Why get married and apply for years to Gilead when you can go to MTS now, then get married and then become a missionary".

It might have been a joke in the summer of 1997, but it soon became reality. As the Awake! article says five years later Michael and Camilla became missionaries in Latvia. And in the years since many MTS graduates and their wives have become missionaries all over the world. In my first blog post about "Missionaries and other amazing people" I have meet I told you about Magnus Aronsson. He did not only attend MTS, then get married and then together with his wife became a missionary. He did finally go to Gilead.

Lets hope the same thing will happen one day to our hardworking friends in Kumasi, Michael and Camilla Henborg.




Da jeg i sidste uge var i Kumasi havde jeg en sjælden ære. Jeg fik lov til at besøge et danske missionærpar i deres smukke hjem. Måske du har læst min første blog om missionærer, så vil du vide at det altid en fornøjelse for mig at møde disse hårdtarbejdende brødre og søstre.

Måske genkender du navnet på missionærerne jeg møder i Kumasi, Michael og Camilla Henborg. Det kan være fordi fordi br. Henborg fortalte om sin kamp med ordblindhed i februar 2009 udgaven af Vågn op! Før jeg læste denne artikel vidste jeg ikke at br. Henborg havde dette problem, men jeg husker at jeg fandt artiklen meget rørende. Jeg har selv en svag tendens til ordblindhed, så jeg har nogen idé om hvor hårdt han har arbejdet med de mange sprog.

Men jeg har også mødt br. Henborg i Danmark på et MTS informations møde i 1997. Dengang var det muligt for ægtepar at søge på bibelskole Gilead¨for at blive uddannet som missionærer, men der var mange ansøgere og kun få blev optaget. Halvt som en joke sagde Michael til alle os unge brødre der var forsamlede: " Hvorfor blive gift og i årevis søge på Gilead  når du kan komme på MTS nu - Så blive gift og derefter bliver missionær."

Det var måske nok en joke i sommeren 1997, men virkeligheden indhentede snart fantasien. Som Vågn op! artiklen siger; fem år senere blev Michael og Camilla sendt til Letland som missionærer. Og siden da er mange MTS uddannede og deres koner er blevet missionærer over hele verden. I mit første blog-indlæg om "Missionærer og andre fantastiske mennesker" jeg har mødt fortalte jeg om Magnus Aronsson. Ikke blot gik han på MTS for så at blive gift og derefter sammen med sin kone at blive sendt til Letland somn missionær. Ham og hans kone har nu også overværet Gilead!

Lad os håber det samme en dag vil ske for vores hårdtarbejdende venner i Kumasi, Michael og Camilla Henborg .

No comments:

Post a Comment